Blog

MyDesa mengucapkan sekalung tahniah kepada Prof. Madya Dr. Nor Idayu Binti Mahat dan Prof. Madya Dr. Masnita Binti Misiran@Bakun; keduanya dari Pusat Pengujian, Pengukuran dan Penilaian (CeTMA), Universiti Utara Malaysia (UUM) di atas penerimaan dana sebanyak RM10, 486.00 daripada Akla Services Sdn Bhd (Akla Services) baru-baru ini.

Dana ini akan digunakan untuk Program Pembangunan ‘Social Return on Investment for Social Enterprise’.

Dana ini juga akan digunakan untuk membuat penyelidikan dan menganalisa bagaimana teknologi mampu membantu komuniti; terutamanya komuniti MyDesa yang sedia ada. Ini juga merupakan salah satu inisiatif mobiliti staf Akla Services ke UUM yang merupakan rakan strategik kami. Melalui dana ini, Akla Services berharap agar kemahiran analitik CeTMA akan dapat dimanfaatkan sepenuhnya bagi meningkatkan potensi Akla Services dan staf yang berkenaan, khususnya.

Semoga program ini akan dapat mencipta inovasi baharu dan memberi impak positif kepada komuniti dalam pelbagai cara.

Tahniah sekali lagi!

Bukan kat Malaysia je dah dikenali, kat ASEAN pun sama ‼️

Pagi semalam, MyDesa buat julung kalinya diperkenalkan kepada pelajar-pelajar di negara Asia melalui platform Zoom dalam program “Road to Creativepreneur: Youth Start-Up Innovation amidst Covid-19 Pandemic”.
Yelah, sekarang ni musim pandemik Covid19, ramai remaja yang sudah mula buka bisnes sana sini. Nak cari rezeki. Tapi kena ada ilmu pengetahuan macamana nak jadi inovatif. Jadi, Universitas PGRI Kanjuruhan Malang (UNIKAMA) di Indonesia dan beberapa Universiti lain menganjurkan “International Student Conference” untuk para pelajar di Asia bagi membolehkan mereka berinteraksi dan belajar melalui pengalaman orang lain secara digital.
Perkongsian tentang “MyDesa: Social Innovation” ini ditunjang oleh Timbalan Naib Canselor, Hal Ehwal Pelajar, Universiti Utara Malaysia (UUM); Assoc. Prof. Dr. Hendrik Lamsali. Prof. Dr. Hendrik ni dijemput jadi Keynote speaker tau!
Beliau berkongsi selama 30 minit tentang bagaimana MyDesa dapat membantu komuniti sekitar untuk jana pendapatan. Di samping kolaborasi yang sedia ada antara MyDesa dan UUM. Kalau korang tengok feedback ataupun soalan-soalan yang sempat kita screenshot daripada perkongsian itu, haaaa… nampaknya orang luar pun tahu aplikasi MyDesa ini SANGAT BERBALOI UNTUK DIGUNAKAN.
 

AKLA MEMBUKA PELUANG UNTUK ANDA YANG KEHILANGAN PEKERJAAN UNTUK MENDAPATKAN INSENTIF RM3,600 DARI KERAJAAN.

ANDA MEMPUNYAI PERNIAGAAN SENDIRI ?!
Berminat untuk mengembangkan bisnes sedia ada anda bersama trainer berpengalaman ?
KELEBIHAN PROGRAM
▶️Kursus Pendek – 1 Bulan.
▶️Modul yang Menarik Business Contect & E-Commerce Content dan byk lagi!
▶️ Pembiayaan geran Pembangunan Perniagaan percuma berjumlah RM 3,000 oleh Yayasan Pahang.
SYARAT KEMASUKAN

Bagaimana MyDesa berfungsi?

8 thoughts on “Blog”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *